Összegyűjtöttünk néhány olyan történetet, ami nagyon tanulságos!

A hirdetéskezeléseknél a Te pénzedről, a Te életedről van szó, hiszen a cégedet szeretnéd fejleszteni, vagy egy termékről gyorsan ki szeretnéd deríteni, hogy mennyire piacképes például egy felméréssel. Fontos, hogy az alapvető hibákba ne ess bele, mert egy életre elmehet a kedved a vállalkozástól.

Az itt olvasható történetek, mind-mind általunk tapasztalt, valós sztorik. Nem szeretnénk bántani a nagy létszámú ügynökségeket, hiszen gyakran oktatjuk is az ott dolgozókat. 🙂

“Eddig egy nagy ügynökség kezelte a hirdetéseinket, de nem voltunk annyira elégedettek. Rá tudnátok nézni a fiókra?”

A célzás - sztori

Az ügyfél, friss élelmiszer alapanyag házhoz szállításban érdekelt. Cégük Budapesten, és azon belül is csak bizonyos kerületekbe vállal kiszállítást.

Nem értették, hogy miért kerül ennyibe a hirdetésük és miért olyan kevés a megkeresés.
Amikor átvettük a fiókot, hamar feltártuk, hogy korábban egész Budapestre hirdették a szolgáltatásaikat ahelyett, hogy csak célzottan azokban a bizonyos kerületekben hirdettek volna, ahova kiszállítást végeznek.

“A reklámügynökség, akivel dolgozunk, youtube hirdetéseket futtat nekünk. Egész jók a megtekintési adatok, amiket küldenek, de két hónap után is kb. 0 az érdeklődés. Nem értjük mi lehet a baj? Rossz a termék? Rossz a videó? Rá tudnátok nézni?”

A youtube - sztori

Az ügyfél autókba szerelhető elektronikai eszközök gyártásával és kereskedelmével foglalkozik.

A korábbi cég, akivel dolgoztak, többek között youtube kampányok futtatását javasolta nekik brand erősítés/márkaépítés céljából. Ebből fakadóan a kimutatások, amiket készítettek az ügyfélnek, a youtube videók megtekintési számaira épültek, ami elég magas volt.

Amikor átvettük a fiókot, akkor derült ki, hogy a hirdetések egyáltalán nem releváns tartalmakon/csatornákon lettek megjelenítve a youtubeon, hanem leginkább gyermek mese csatornákon, ahol tudjuk, hogy a gyermek nem mindig tudja hogyan kell átugrani a reklámot, így a neki lejátszott tartalom 1 teljes megtekintésnek számít.

Ezek a megtekintések pénzbe kerültek és a kimutatásokban is rendre benne voltak. Az első dolgunk az volt, hogy tematikus csatornákra irányítottuk a hirdetéseket.

Megj.: Kizárásokat is fel lehet venni, így ha nem tudjuk eldönteni, hogy hol hirdessünk, csak azt tudjuk biztosan, hogy hol ne, akkor a kizárási lista létrehozásával egyszerűen kizárhatóak pl. a mesecsatornák.

“Már egy ideje dolgozik nekünk egy cég, aki a hirdetéseinket kezeli, de nem vagyunk elégedettek. Nagyon kevés a webshopban a vásárlás.”

A Shopping hirdetés - sztori

Az ügyfél, recept nélkül kapható gyógykészítmények kiskereskedelmi, bolti és online forgalmazásával foglalkozik.

Az online kampánymenedzser cég, akivel együttműködtek shopping típusú hirdetéseket futtatott nekik.

Nem igazán értették, hogy ha rendben megjelenik a hirdetés, miért nincsen vásárlás.

Amikor átvettük a fiókot, megvizsgáltuk a teljes termékpalettát, és összehasonlítottuk az aktív konkurens shopping hirdetések termékárazásaival. Ebből kiderült, hogy ugyanazokat a terméket más átlagosan 40%-al olcsóbban jeleníti meg szintén shopping hirdetésekben az ügyfélnek futtatott hirdetések mellett megjelenítve találati listában. Ez alapján egyértelművé vált, hogy min kell változtatni, így a shopping hirdetési portfólió tisztítást követően a legárversenyképesebb termékek megjelenítésére fókuszálva értünk el komoly erdeményeket.

“Van egy facebook oldalunk több, mint 8.000 rajongóval, de hiába hirdetünk rájuk bármilyen terméket, a konverziós mutatókból azt látjuk, hogy nem vásárolnak semmit. Hogyan tudnánk őket vásárlásra ösztönözni?”

A LIKE - sztori

Az ügyfél, a webshopján keresztül országosan megvásárolható gépjárműalkatrészeket kínált eladásra.

Az online kampánykezelés feladataival megbízott cég a Google ADS szabad szavas keresési hirdetései mellett, folyamatos akciókat is posztoltak a facebookon, amiket az oldal követőire boostoltak (a boostolás az adott poszt kiemelt hirdetése). Sajnos a folyamat teljesen eredménytelen volt.

Amikor átvettük a fiókot, a fiók revízió során kiderült számunkra, hogy a facebook oldal követői összetétele egyáltalán nem releváns az értékesíthető termékek szempontjából. Ennek leginkább az volt az oka, hogy túl fiatal, vagy túl idős, általában “nyereményhajhász” közönségből állt és túlnyomórészt női követőkből, akik korábban különböző megosztós játékokkal csatlakoztak az oldalhoz.

A következőkben azon kezdtünk el dolgozni, hogy a tartalmainknak köszönhetően minél többen kikövessék az oldalt, és a helyükre új (a hirdetéseink útján, célirányosan megszerzett) közönség lépjen, hogy ezután már valódi, potenciális vásárlói kör alkossa a rajongói tábort.

A példa megmutatja, hogy a facebook esetében a kisebb, de jól összerakott követői tábor többet ér, mint a nagyobb, de rosszul összerakott tábor.

Field is required!
Field is required!
Field is required!

Konzultáljunk INGYENESEN hirdetéseid kezeléséről!

Kerüld el a kínos és leginkább pénz füstölő sztorikat, és dolgozzunk együtt tudatosan, már rögtön az elejétől.

Beszállsz?

Az online piac folyamatosan növekszik!
A magyar online kiskereskedelmi piac 2019-ben elérte a bruttó 625 milliárd forintos éves forgalmat, ami mintegy 16%-kal múlta felül a 2018-as számokat. 

*Forrás: GKI Digital

Miért érdemes felvenned velünk a kapcsolatot?

Akár telefonon, akár emailben, akár személyesen, meghallgatjuk tőled, hogy miről van szó. Után megnézzük, hogy eddig mik történtek nálatok hirdetési fronton. Ezt követően pedig INGYENESEN felmérjük, hogy hol csúszott meg az online marketinged, mi volt a baj, és hogyan lehetne hatékonyabbá tenni. Ha úgy látjuk, hogy nem lehet hatékonyabban – ez nagyon ritka- , akkor szembesítünk ezzel a ténnyel, mielőtt fölöslegesen költenél hirdetésekre.

Mi fog történni az INGYENES kapcsolat felvétel során?

Semmit nem veszíthetsz a kapcsolatfelvétellel, ugyanis mi fogunk dolgozni azért, hogy megismerjük egymást.

1. Meghallgatjuk miről van szó

Terméket vagy szolgáltatást szeretnél árulni, itthon vagy külföldön stb.

2. Megnézzük mi történt eddig

Megnézzük, hogy eddig futottak-e hirdetéseitek és ha igen, akkor milyenek és hol

3. Feltárjuk a korábbi hibákat

Feltárjuk hol csúszott meg az eddigi online marketinged, és hogyan lehetne hatékonyabb

4. Elkezdünk együtt dolgozni

Ha lehet, akkor elkezdünk együtt dolgozni online hirdetéseid kezelésén

Milyen részfeladatokból áll a hirdetéskezelés?

A facebook hirdetések kezelésekor a megbízó partnerünktől függ, hogy milyen folyamatokat látunk el. Vannak ugyanis olyan megbízók (ők leginkább a nagyvállalatok és kifejezetten a családi vállalkozások) akik az egyes részfolyamatokat, például a szövegírást szeretik házon belül tartani.

Tudtad? A hirdetéseket különböző célok szerint optimalizálhatjuk, mint konverziók, elérés, hivatkozáskattintás, vagy például bejegyzés aktivitás, attól függően, hogy mit szeretnénk elérni a kommunikációval.

Stratégia tervezés

Célközönség meghatározás, hirdetési módszer kiválasztás és költségkeret

Hirdetés tartalom

Elkészítjük a célcsoportoknak megfelelő képi és szöveges tartalmakat

A-B-C-D tesztelések

A hirdetéseket folyamatosan teszteljük, hogy felmérjük a leghatékonyabb irányokat

Fejlesztés és report

A legjobban teljesítő hirdetéseket tovább fejlesztjük és reportolunk

Hasznos gondolatok tőlünk, neked...

Miért a Vevővadászok?

Alapítóként, 10 éve foglalkozom online értékesítéssel.

Pályafutásomat nagy mennyiségű adatok elemzőjeként – big data analyst- kezdtem. A feladatom akkoriban az volt, hogy felállítsam a hirdetési aktivitásokhoz köthető vásárlói mintázatok reprodukciós térképét a különböző platformok, különböző kampányadatai alapján.

Ekkor még nem működött a machine learning és hasonmás célközönségeket sem lehetett képezni az aktivitások alapján.

Együttműködve a nagy kreatív ügynökségekkel és azok társosztályaival, egyre világosabbá vált számomra, ami sem a hirdetéskezelők sem az ügyfelek számára nem volt egyértelmű, hogy konkrétan mi is határozza meg egy-egy online kampány sikerességét. Ekkor jöttem rá, hogy a tapasztalati úton szerzett tudásom komoly érték.
Ekkor már értettem, hogy min múlik, de beállítani nem tudtam, hiszen az akkori platformok, mint Google és Facebook hirdetés menedzselő felületének kezelésében nem voltam jártas. Tudtam tehát, hogy mit kell csinálni, de nem tudtam, hogy hogyan.
Több, mint két éven keresztül tanfolyamokra és online kurzusokra jártam, hogy megtanuljam beállítani a felületeken azt, amit tudtam, hogy be kell állítani. Ezután pedig már a komplex online kampánykezelési folyamat menedzseléséért felelős szakértő lettem. Ez nagy kihívás a mindennapokban és hatalmas sikerélmény is egyben.

Pályafutásom során több ügynökség több hirdetéskezelő szakemberét készítettem fel, és képeztem tovább.
Egyetértek azzal, hogy aki tudja az csinálja, aki nem tudja az tanítja és azzal is, hogy nem elég jónak lenni, annak is kell látszani. Ezért a szaktudásomat különböző vállalkozásokba is befektettem, ahol cserébe társtulajdonosi rangot kaptam. Így több érdekeltségem van hazai és nemzetközi startUP-okban egyaránt.

Ha van már tapasztalatod, de elakadtál, vagy még egyáltalán nem kezdtetek bele a céges termékek vagy szolgáltatások hirdetéseibe a facebookon és keresel valakit akire rábízhatod hirdetéseid kezelését, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot.

  • Ingyenes konzultáció

    A konzultációnk ingyenes és kötelezettségektől mentes számodra, akkor is, ha végül nem minket választasz.

  • Átfogó stretégia tervezés

    “Szétszedjük” a hirdetéseid múltbéli adatait (ha vannak), a terméked és a weboldalad is, hogy stratégiát alkossunk.

  • Őszinte képet festünk a piacodról

    Nem mondjuk, hogy menni fog, csak azért hogy szimpatikusabbak legyünk. Ha úgy gondoljuk, hogy adott áron az adott termék, megfelelő hirdetési margin szint mellett nem értékesíthető hatékonyan (azaz az árazás alapján a bekerülési ár és az eladási ár közötti különbözet nem képes kitermelni az induló hirdetési költségeket sem), akkor meg fogjuk mondani, mielőtt sok pénzt elbuknál.

  • Folyamatosan konzultálunk veled

    Az együttműködésünk során folyamatosan jelen leszünk a mindennapjaidban.
    Ez nem azt jelenti, hogy minden este ott leszünk a családi vacsoránál, hanem azt, hogy az analytics mérési eredményeink és a konverziók (pl. vásárlások) alapján napi szintű javaslatokat teszünk arra vonatkozóan, hogy min kell még változtatnunk. Miért? Mert a stratégia és a hirdetések meg a kiválasztott hirdetési platformok fontos dolgok, de az értékesítés függ a termék weboldali megjelenítésétől, a weboldal felépítésétől, a visszajelzésektől, az upselling ajánlatoktól, a kereslet árrugalmasságtól, az affilate ajánlatoktól, a kampányok időtartamától, a készlet menedzsmenttől és sok más tényezőtől. Vannak olyan szektorok, ahol egy-egy kulcsszóra a Google Ads-ben például akkora a verseny, hogy a kattintásonkénti költség több, mint 800(!) Ft. Persze, hogy számít, hogy egy 800 Ft-os kattintásért mennyi infót tudunk átadni a potenciális ügyfélnek a weboldalon magunkról és a termékről. Ez akkor is fontos, ha “csak” 10 Ft a kattintásonkénti költség.